Saturday, 3 February 2018

Resipi Brokoli Masak Sos Tiram

Assalammualaikum
Selamat berhujung minggu bagi anda yang bercuti pada hari ini.
Waktu cuti-cuti macam ni, semestinya digunakan masa yang ada dengan beristirehat di rumah juga meluangkan masa bersama keluarga.
Seronoknya suasana macam tu kan.
Paling seronok bila dapat makan tengah hari bersama-sama.
Boleh jadi bertambah-tambah nasi.
Apa? Nak diet?
Lupakan dulu la diet tu sehari.
Pulun makan habis habisan.

Macam biasa, menu masakan mia pastinya yang mudah dan cepat.. hehehe
Teramat sesuai untuk mereka yang sama macam mia, tak suka ambil masa lama di dapur.hehehe

Jom, baca resepi yang mia kongsikan di bawah.
Dah baca, tolong cuba masak menu ni yaaa ..

RESIPI BROKOLI MASAK SOS TIRAM

Bahan - Bahan :
Brokoli ( mia beli kat aeon big)
Bawang putih - 2 ulas (ketuk dan potong dadu kecil2)
Bawang merah besar - 1/2  
Sos Tiram - 2 sudu kecil
Perasa
Minyak
Air (mia tuang sikit je)

Cara - cara :
1. Potong brokoli , basuh dan tapis
2. Panaskan minyak, tumis bawang putih hingga naik bau, kemudian masukkan bawang besar.
3. Kacau dan masukkan Sos Tiram, perasa dan sedikit air.
4. Kemudian masukkan brokoli.
5. Kacau lagi, dan boleh terus angkat.

*jangan biarkan brokoli terlampau masak. Lebih sedap brokoli separuh masak. Masih fresh rasa brokoli masa makan tu. Krup krap krup krap dalam mulut.

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Resipi Cucur Kucai Terlajak Sedap

Assalammualaikum , salam sejahtera dan Selamat Petang.. Apa khabar semua? Sihat? Buat apa je cuti-cuti Tahun Baru Cina ni? Beristirehat d...